Quantu ne sapete di grafite

A grafite hè unu di i minerali i più morbidi, un allotropu di carbone elementale, è un minerale cristallinu di elementi carbonacei. A so struttura cristallina hè una struttura esagonale à strati; a distanza trà ogni stratu di maglia hè di 340 m, a spaziatura di l'atomi di carbone in u listessu stratu di rete hè di 142 picometri, appartenendu à u sistema cristallinu esagonale, cù una scissione cumpleta à strati, a superficia di scissione hè duminata da ligami moleculari, è l'attrazione per e molecule hè debule, dunque a so flottabilità naturale hè assai bona; a periferia di ogni atomu di carbone hè cunnessa à altri trè atomi di carbone per ligame covalente per furmà una molecule covalente; postu chì ogni atomu di carbone emette un elettrone, questi elettroni ponu spustassi liberamente, dunque a grafite hè un cunduttore. L'usi di a grafite includenu a fabricazione di mine di matita è lubrificanti, frà altri.

E proprietà chimiche di a grafite sò assai stabili, dunque a grafite pò esse aduprata cum'è mina di matita, pigmentu, agente lucidante, ecc., è e parolle scritte cù a grafite ponu esse almacenate per un bellu pezzu.
A grafite hà e proprietà di resistenza à alta temperatura, dunque pò esse aduprata cum'è materiale refrattariu. Per esempiu, i crogioli aduprati in l'industria metallurgica sò fatti di grafite.
A grafite pò esse aduprata cum'è materiale conduttivu. Per esempiu, e barre di carbone in l'industria elettrica, l'elettrodi pusitivi di i dispusitivi à corrente pusitiva à mercuriu è e spazzole sò tutti fatti di grafite.


Data di publicazione: 11 di maghju 2022